Tanıtım

Haftasonu Bursa turu , bu pazar Bursa da idim lu blogger arkadaşlarımla şefimiz Elif Çıtak davetiyle Bursa Hayal sinde gerçekleşen bir yudum üzüm etkinliğini ziyaret ettikten sonra Bursanın cennet köşelerinden Bursa ilinin Nilüfer ilçesine bağlı bir mahalle olan Gölyazını gezdik.Haftasonu Bursa turu İstanbul-Bursa arası ister feribotla ister yeni açılan Osmangazi Köprüsü kullanarak ulaşabilirsiniz. Bizim tercihimiz feribot oldu keyifli bir yolculuğun ardından Hayal Kahvesi Bursaya varıyoruz öncesi Emre Bulut Apaydin ellerinden lezzetli bir ile güne başlıyoruz iyi iyi müzik ilkesini benimseyen yerlerden burası bugünkü etkinlikte hem üretici hem de keyif severleri buluşturdular Bursa’da ilki geçen sene gerçekleştiren etkinlikte , 21 farklı firma katılıp 180 farklı çeşit vardı. Ayrıca Damla Demirin eserleri de etkinlikte yerini aldı. Projesinde hapishanedeki ruh ve sinir hastalıklarında yaşayan insanların görmediğimiz duyguları ifade etmiş.

Haftasonu Bursa turuOradan hemen yola koyulup Bursa- İzmir karayolunda Bursa ya 42 km uzaklıktaki Gölyazıya geçiyoruz.  Uluabat gölü (Apolyont gölü) kıyısında küçük bir yarımadada kurulmuş haftasonları ilgi gören bir yer. Roma döneminden kalanları, evlerin temel taşlarında görmek mümkün burada ilk göze çarpan tarihi yapı Aziz Panteleimon Kilisesi oluyor. Anadolu Rum Ortodoks kiliselerinin önemli ve özgün örneklerindendir. Yapım tarihi ile ilgili bazı kaynaklar 19. yüzyıl sonunu işaret etse de; kilisenin restorasyon çalışmaları sırasında ortaya çıkan 1903 ibaresi; büyük olasılıkla kilisenin bitiş tarihini göstermekte. Meydana gelince çay bahçelerini ve Ağlayan çınarı göreceksiniz ister gölü tekne ile gezebilir ister yürüyüşle sokaklarını turlayabilirsiniz.

Temiz hava açıktırmış ise dönüş yolunda Bursa Eker meydanında bulunan Kayhan Köftecisine uğrayabilirsiniz. Kimyonlu-tereyağlı ekmekleri ile başlayıp şişe dizili köfte ve sarımsak, arpacık soğanları, sosisleri Rumeli tarzı köftesini tadarken yanında elma suyu içmenizi öneririm.